Mitä todellisuus on?

Onko digipalvelu oikeastaan palvelu?

Sunnuntai 17.6.2018 - R.J.

Heräsi kysymys edellisen kirjoituksen avaamana: Onko digipalvelu oikeastaan palvelu ollenkaan?

Vastaan siihen, että ei ainakaan perinteellisessä mielessä koska palveluun kuuluu aina kohtaamisen elementti sekä molemminpuolisen hyväksymisen ajatus! Digipalvelussa kohtaaminen on välillinen, ei välitön, ja hyväksymisen ajatus jää epävarmaksi koska se tapahtuu osittain vasta jälkikäteen!

Epävarmuus johtuu nyös palvelun teknisestä monimutkaisuudesta ja liittyy käyttäjän kokemaan epävarmuuteen omasta osaamisestaan. Harva järjestelmä kuittaa hyväksymisen heti sekä usein jää epävarmaksi käytetyn vaihtoehdon esimerkiksi kustannus tai muu vaikutus (julkisuus, yhteyden mahdollinen jälkikäyttö yms.)

Mitä siihen tarvitaan lisää?

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: digipalvelu, äppi, automaatti, sähköinen palvelu